loading...
وبسایت رسمی حسن کلهر
تبلیغات
طراحی بهترین های گرافیک




صفحه اصلیسفارش طراحیلیست قیمت هانمونه کارهاارتباط با ما



KALHOR بازدید : 207 پنجشنبه 02 خرداد 1392 نظرات (0)


شناسنامه:

کارگردانان : کریک دی میکو و کریس ساندرز
نویسندگان فیلم نامه : کریک دی میکو و کریس ساندرز
نویسندگان داستان : کریک دی میکو و کریس ساندرز و جان کلیس
تهیه کنندگان : کریستین بلسون – جین هارتول
موسیقی : آلان سیلوستری
استدیو : دریم ورکز
پخش توسط : فاکس قرن بیستم
تاریخ اکران :15 فوریه 2013
مدت زمان: 98 دقیقه
بودجه ساخت : 135 میلیون دلار
 
جدیدترین کار استدیو دریم ورکز به نام خانواده کرود (The Croods) یک انیمیشن سه بعدی ، کمدی ،خانوادگی،ماجراجوئی،در رابطه با یک خانواده عصر حجری ست که توسط کریس ساندرس (Chris Sanders) کارگردان انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) و کریک دی میکو (Kirk DeMicco) کارگردان انیمیشن میمون های فضایی (Space Chimps) کارگردانی و فیلم نامه هم توسط همین دو نفر نوشته شده است.

نیکولاس کیج ، رایان رینولدز،کاترین کینر،اما استون، کلارک دیوک و کلاریس لیچمن صداپیشگان این انیمیشن هستند.



صداپیشگان انیمیشن خانواده کرود


معرفی کاراکترها:

نیکلاس کیج در نقش گراگ کرود یک مرد غار نشین خوش قلب است که به شدت از خانواده اش محافظت می کند اما  افکارش کمی قدیمی است و به نظر می رسد دوران اقتدارش به عنوان یک پدر سالار در حال پایان است .

 اما استون در نقش ایپ دختر بزرگ خانواده است،  سراسر وجود او را ماجراجوئی و میل به تغییر و تحول پر کرده ،آشنایی او با گای سر آغاز دوران جدیدی در زندگی همه اعضای خانواده است .

 رایان رینولدز صدا پیشه نقش گای یک کابوی چادر نشین است که از لحاظ بدنی و قوای جسمانی به اندازه کرودها قوی و با بنیه نیست اما به خوبی از قدرت ذهنش استفاده می کند و با ایده ها و نظرات جالبش کمک های زیادی به خانواده کرود می کند ، یک موجود بومی آمریکائی به نام بلت همراه همیشگی اوست .

کاترین کینر صدا پیشه نقش اوگا کرود مادر خانواده غار نشین کرود است ، او به نظر از همسرش گراگ روشنفکر تر است و کار سختی برای امن نگاه داشتن کانون خانواده به عهده دارد .

کلارک دیوک صدا پیشه تانک است ، پسر خانواده که به نظر خیلی با هوش نیست ، حتی با دست و پا چلفتگی در موارد ضروری با بقیه هماهنگ نیست و تشریک مساعی نمی کند اما قلب مهربانی دارد .

کلاریس لیچمن صدا پیشه گرن است ، گرن مادر زن گراگ است ، او پیر زنی بد خلق و غرغروست که معمولا با کارهای دامادش مخالف می کند و به نظر می رسد گراگ دل خوشی از او نداشته باشد .




داستان: 


ماجرای فیلم در دوران ما قبل تاریخ رخ می دهد ، دوره زمانی که در این انیمیشن CroodaCeous  خوانده می شود ، در این دوره زمانی موجودات خارق العاده و عجیب غریبی زندگی می کنند ، موقعیت مرد خانواده به عنوان رهبر شکار با ورود یک فرد تازه وارد با نبوغ بالا به خطر می افتد ، این نابغه با اختراعات انقلابی اش برای آنها و زمینی که در آن زندگی می کنند یک خطر محسوب می شود ،زلزله ای ناگهانی غار محافظشان را ویران میکند و آنها برای یافتن خانه ای جدید مجبورند با زحمت زیادی از محل زندگی شان به مکانی نا شناخته کوچ کنند.
 

تولید: 



این انیمیشن  اولین کار از کمپانی دریم ورکز است که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم توزیع می شود .

در طول 8 سالی که برای نوشتن فیلم نامه صرف شده ،بارها خط روایی داستان تغییر کرده است . ابتدا قرار بود که کمدی بر اساس تقابل بین گراگ و گای نوشته شود اما در نهایت به داستان ،یک تم خانوادگی داده شد و فیلم نامه بر اساس کل شخصیت های یک خانواده نوشته شد.

این انیمیشن ابتدا قرار بود با نام crood Awaking در سال 2005 ساخته شود ، جان کلیس و دی میکو هم بر اساس داستانی از Roald Dah به نام The Twits قرار بود فیلم نامه را بنویسند اما این فیلم هیچ گاه ساخته نشد .
 
سال 2007 هم اعلام شد که کار به شیوه استاپ موشن و با همکاری آردمن ساخته  می شود ،آن پروژه قرار بود با محوریت 2 مرد غارنشین ساخته شود اما این همکاری هم به جایی نرسید .

سال 2008 کریس ساندرس که سابق بر این انیمیشن 'چگونه اژدهای خود را تربیت کنید' را کارگردانی کرده بود به گروه ملحق شد و سال 2009 اسم  The Croods  برای آن انتخاب شد .
 
اولین نمایش بین المللی فیلم  در 63 امین جشنواره بین المللی فیلم برلین بود و بعد از آن در آمریکا اکران شد.


صحنه شکار د رانیمیشن خانواده کرود


نوعی نگاه:

خانواده کرود فارغ از اینکه متعلق به دوران ماقبل تاریخ هستند و در غار زندگی می کنند شباهت های زیادی با خانواده های امروزی دارند ، گراگ مثل بیشتر پدرها با از خود گذشتگی های فراوان به هر شکل ممکن می خواهد از خانواده اش در مقابل خطرات محافظت کند ، او قوی و وظیفه شناس و حتی گاهی بسیار از خود گذشته است .

در کنار گراگ همسرش اوگا سعی می کند خانواده را به هر شکل ممکن در کنار هم حفظ کند او با این شعار خنده دار همسرش هم عقیده است : ترس خوب است ، تغییر بد است .

تانک در نقش پسر خانواده یک موجود ایستا ست که با وضع موجود کنار آمده و حاضر به تغییر نیست .

یک مادر بزرگ حساس ، قانون گرا نسبتا چابک و ایرادگیر که گاهی باعث آزار گراگ می شود.

 یک کودک نوپا پارینه سنگی که خیلی خرابکار ،وحشی و بی رحم به نظر می رسد.

 یک دختر که از قوانین خانه سر پیچی می کند و عاشق ماجرا جوئی و کشف چیزهای جدید است و با سرکشی های مخصوص سنش می خواهد در مقابل اقتدار والدینش ایستادگی کند ، گراگ همه تلاشش را برای بقا می کند اما ایپ به هر شکلی که شده می خواهد واقعی زندگی کند ، او می خواهد جهان خارج از غار را کشف کند و در این راه قوانین بدوی پدرش را زیر پا می گذارد ، اینها همه با الگوهای زندگی امروزی مطابقت دارند.




یک سری تحولات عظیم و رویدادهای زمین شناسی خانواده کرود را مجبور می کند تا برای زندگی به مکانهای ناشناخته سفر کنند و در این راه با مخاطرات زیادی مواجه می شوند ، در این راه با گای آشنا می شوند ،اکتشافات و نو آوری های او احساسات خانواده را بر می انگیزد ، او به آنها آتش و کفش را نشان میدهد و آنها را به سوی سرزمینی به نام ( فردا ) می برد ، گراگ افکار و اعتقادات او را تهدیدی برای خانواده اش به حساب می آورد ، علی الخصوص زمانی که احساس می کند ایپ بیشتر تحت تاثیر  گای است تا پدرش بیشتر دچار تشویش و نگرانی می شود ، سفر پر مخاطره کرودها با مکاشفات فراوانی همراه است که در همه آنها گای با نبوغش نقش موثری دارد ، آنها با اولین های زیادی روبرو می شوند از جمله اولین خانواده متمرکز ، اولین سفر ، اولین تله گذاری ،اولین آتش ، استفاده از اولین کفش ، اولین حیوان خانگی ، اولین موبایل ( آنها از صدف به عنوان یک وسیله اطلاع رسانی استفاده می کنند که کارکردی شبیه موبایلهای امروزی را دارد )، اولین جوک (لطیفه) ، اولین عینک آفتابی حتی گراگ اولین بحران میانسالی را تجربه می کند .

8 دلیل برای دیدن کرودز

1-نقش زنان
کاراکترهای زن داستان را پیش می برند ، همان طور که مریدا شخصیت اول انیمیشن تحسین شده شجاع توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند در اینجا هم ایپ یکی از کاراکترهای محوری در داستان محسوب می شود، او خیلی قوی و عاشق ماجراجوئی است ، مریدا قوانین مادرش را مانع ماجراجویی هایش می دانست و در اینجا ایپ با پدرش مشکل دارد چون رعایت قوانین سخت پدرش برای او الزام آور نیست، البته اما استون هم در صدا پیشگی نقش ایپ بسیار خیره کننده و فوق العاده ظاهر شده است و باعث شده شخصیت ایپ بیشتر به چشم بیاید.

2- آشنایی با موجودات اولیه 
بعد از پایان فیلم احساس می کنیم زمین از خانواده کرود به ما ارث رسیده است و ما جانشینان انسانهای اولیه و نواده های خانواده کرود هستیم ، آنها هیچ راهی برای بقا ندارند مگر اینکه به حرفهای گای اعتماد کنند و گای به جای اینکه متکی به قوای بدنی و عضلات فولادی باشد از قدرت ذهن و مغز خود کمک می گیرد و اینگونه راهی پیدا می کند تا بتواند بر مشکلات فایق آیند ،درست مثل کاری که امروزه تمام انسانهای موفق انجام می دهند.


صحنه ای از انیمیشن خانواده کرود


3- برانگیختن احساسات
بدون اینکه خط داستان به نابودی کشانده شود سازندگان به خوبی توانسته اند احساسات مخاطب را برانگیزند، یکی از صحنه های دردناک فیلم زمانی است که ما از سرنوشت گراگ بی خبریم و بقای او در هاله ای از ابهام است ، خود من عمیقا ناراحت ، غمگین و نگران او بودم و این یعنی داستان احساسات مرا درگیر خودش کرده و توانسته راهی به قلب بیننده پیدا کند .

 4-بهره گیری خوب از 3D
 امکانت سه بعدی ای که به فیلم افزوده شده آن را نسبت به ورژن دو بعدی اش خیلی جالب تر کرده است ، شاید بعد از آواتار این اولین فیلمی است که احساس می کنید خودتان در فضای فیلم حضور دارید ، در مشاهده به صورت سه بعدی لحظاتی از فیلم هست که احساس می کنید در فضا معلقید و می خواهید دست دراز کنید و چیزهای اطرافتان را لمس کنید ،مثل اینکه شما فیلم را در فضا مشاهده می کنید و نه روی صندلی های سینما .

5- حس خوب تغییر
ایپ مشابه مریدا می خواهد قوانینی که مانع آزادی او هستند را تغییر دهد ، او به معنای واقعی کلمه همه کاری می کند ،او خانواده اش را مدام هل می دهد تا جائی که موفق می شود آنها را از غارشان بیرون بکشند و با آنها به سمت یک زندگی بهتر حرکت می کند ، این یک پیام بسیار مثبت است که همه ما به آن احتیاج داریم ، امنیت ما غار ماست که برای داشتن یک زندگی بهتر باید آن را رها کنیم و بدانیم که داشتن امنیت به تنهایی به معنای زندگی بهتر نیست .



موجودات دوست داشتنی در انیمیشن خانواده کرود



6- خلق موجودات دوست داشتنی
بعد از دیدن کارتون دوست دارید یکی از حیوانات آن را داشته باشید تا شبها در کنارتان باشد ، دریم ورکز حتما عروسک های پشمالو مخملی زیادی از این کاراکترهای حیوانی جذاب به بازار عرضه خواهد کرد که می تواند سود خوبی نصیب آنها کند ، حتی ساخت کمربندی شبیه بلت دور از انتظار نیست  .

7- اثبات حقانیت پدرها  
داستان نکات ریز و دقیقی دارد که با ظرافت به آنها پرداخته شده ،با وجود اینکه به نظر جوان ها موفق شده اند اما در نهایت ما نتیجه میگیریم حق با گراگ (پدر خانواده) بوده ،گراگ نقش اصلی را در تامین امنیت خانواده در فضای وحشی اطرافش به عهده دارد ، با وجود اینکه ایده نجات از وضعیت های بحرانی توسط گای ارائه می شود اما این گراگ است که نقشه ها را عملی می کند و باعث نجات همه می شود ، گراگ یک پدر با کفایت است که وجود او لازم و ضروری است .

8 – سکانس آغازین 
فیلم با صحنه شکار آغاز می شود ، آیا به نظر شما چنین صحنه ای می تواند خسته کننده باشد ؟ حالا اگر بدانید که آهنگ آن توسط گروه usc نواخته شده چطور ،هنوز هم فکر می کنید صحنه کسل کننده است ؟ در واقع صحنه آغازین داستان بسیار هیجان انگیز و جذاب است و باب آشنایی را با کاراکترهای داستان باز می کند ، در این سکانس به خوبی خصوصیت کاراکترها به ما معرفی می شود علی الخصوص بچه کوچک خانواده ،دیدن صحنه آغازین به تمام فیلم می ارزد.


نکات خواندنی:



بلت در انیمیشن کرودز


کریس ساندرس و کریک دی میکو ،کارگردانان کار ، در خلال تولید انیمیشن یک فیلم کوتاه از یک sloth واقعی (بلت) ساختند و  آن را در یک جلسه عمومی برای کارکنان دریم ورکز به نمایش گذاشتند تا از آن در ساختن انیمیشن الهام بگیرند .

در مرحله پیش تولید ، سازندگان سراغ پارک ملی Zion  در یوتاه  Utah  رفتند و محیطی که در انیمیشن می بینید از این فضا الهام گرفته شده است .

اسم حیوان خانگی تانک در فیلم داگلاس است ، اسم این حیوان در واقع از اسم کوچک وکیل کلارک یوک (صداپیشه نقش تانک) گرفته شده است .

گاف ها

وقتی خانواده برای شکار بیرون می روند تا چیزی برای صبحانه پیدا کنند . ایپ سمت چپ پدرش است اما دقیقا در صحنه بعدی سمت راست او دیده می شود .

تقریبا در اواخر فیلم وقتی گراگ ،داگلاس،حیوان دست آموز پسرش، را پیدا می کند ، صدف تانک را در دهان او میبینیم ، اما در صحنه ای که اعضای خانواده در صدف هایشان می دمند تا گراگ را پیدا کنند تانک یک صدف دقیقا همان شکلی دارد در حالی که صدف او هنوز در دهان داگلاس است .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
چک کردن وضعیت مسنجر یاهو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پشتیبانی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 5,893